BETALNING
För att handla hos Robetoy AB måste du vara registrerad som kund. Då vi är en grossistfirma säljer vi uteslutande till registrerade företag och organisationer – ej till privatpersoner.
Betalning sker mot faktura till vårt bankgiro eller postgiro. Våra standardbetalningsvillkor är 30 dagar netto, men i de fall där kreditprövningen rekommenderar förskottsbetalning, tillämpas detta.
Vid förskottsbetalning packas och skickas din order först efter att vi mottagit betalningen. Observera att det kan ta 1–3 arbetsdagar innan inbetalningen registreras beroende på valt betalningssätt.
Fakturor som inte betalas på förfallodagen kommer att få en betalningspåminnelse. Vid fortsatt utebliven betalning skickas fakturan vidare till inkasso. Om en faktura överförs till inkasso tillkommer en förseningsavgift på 450 kr samt dröjsmålsränta på 12% från och med förfallodatumet.
Observera att fakturan skickas separat från försändelsen med dina varor. Med godset får du endast en kopia på ordern/följesedeln.
För att minska vår miljöpåverkan skickar vi fakturor i första hand som pdf-fakturor via e-post. Om du inte kan hantera fakturor via e-post, tillkommer en avgift på 45 kr för pappersfaktura.
Minimiorder och avgifter:
Ordervärden under 1 000 kr netto debiteras en expeditionsavgift på 90 kr.
För telefonavisering debiteras en avgift på 100 kr (Bring’s avgift).
LEVERANSALTERNATIV
Hämta själv
Om du önskar hämta dina varor själv är du välkommen till vårt lager på Benjamins väg 4, 433 38 Partille.
Leverans till butik
Om du önskar leverans till din butik tillkommer fraktkostnad (max 180 kr) för ordervärden under 5 000 kr exkl. moms. Vid beställningar över 5 000 kr exkl. moms skickas varorna fraktfritt.
Vi strävar efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt! Normalt tar det mindre än en vecka, men under högsäsong kan leveranstiden vara något längre.
PRISER
Alla priser i vår webshop är exklusive moms och frakt, angivna i svenska kronor (SEK). Priset vid beställningstillfället är det gällande priset vid leverans, med reservation för systemfel, tryckfel eller skrivfel.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom valutaförändringar, ökade råvarukostnader eller transportpriser.
AVBESTÄLLNING/ÄNDRING
Om du vill avbeställa eller ändra en order, vänligen kontakta oss omgående via:
📞 Telefon: +46(0)31 - 707 14 00
📧 E-post: info@robetoy.se
Vi hjälper dig så snart som möjligt!
TRANSPORTSKADA / FELAKTIGA VAROR
Om du upptäcker en dold transportskada, saknade varor eller felaktiga varor, ska du omedelbart anmäla detta till oss via:
📞 Telefon: +46(0)31 - 707 14 00
📧 E-post: info@robetoy.se
Om varans ytterpaket är skadat vid leverans, anmärk detta till chauffören/speditören direkt innan du tar emot försändelsen, och kontakta oss därefter.
Anmälan om transportskada eller felaktig vara måste göras inom 10 dagar från mottagandet av leveransen.
:quality(70))